Per una copa

Lax'n'Busto

Morfina

Sóc a la frontera entre el vici i el celi no entenc i no entenc i no entenc a la gent.Em critiquen i em mirenquan jo estic aquí fent ambient. Ones que penetren el meu firmament, que s'encén, que s'encén, que m'explota la ment. Un deliri inconscient un enigma sens dubte indecentque acaba al pitjor moment. Per una copa, un lloc obert,per trobar un oasi dins aquest desertdonaria cent, potser milpotser tot el que tinc. Tanquen el garito i jo amb aquest colocónno em toqueu els collons quan comença lo bo.Democràcia il·legal, llei perversa, falsa moral!! Visca el president i visca la seva genti brindem per la mare del puto porter.Que els ofeguin a tots en bidons de mil litres o més de whisky de garrafón. Per una copa, un lloc obert,per trobar un oasi dins aquest desertdonaria cent, potser milpotser tot el que tinc.

... brindem per la Llibertat

"Per una copa" pot semblar una cançó "banal", poc seriosa o gamberra, però recull un desig arrelat en l'home: cercar un lloc obert, un oasi, un espai d'alliberament, de desinhibició, on hom tingui quelcom per celebrar i brindar més enllà de les formes socials preestablertes i d'allò que es considera "políticament correcte". Jesús no està tan lluny de cridar "Democràcia il·legal, llei perversa, falsa moral !!!" com canten els Lax'n'Busto.  Sovint tenim una visió de Jesús molt ensucrada i no ens en recordem que va ser acusat de golut i bevedor... Perquè ha vingut Joan Baptista, que no menja pa ni beu vi, i dieu: "Té el dimoni"; ha vingut el Fill de l'home, que menja i beu, i dieu: "Aquí teniu un golut i un bevedor, amic de publicans i pecadors." Però els fills de la saviesa acrediten tots que és justa. (Lc 7, 31-35) ... d'anar contra l'establishment de la seva època fins al punt de ser condemnat a mort... Llavors els grans sacerdots i els fariseus van reunir el Sanedrí i es preguntaven: --Què podem fer? Aquest home fa molts senyals prodigiosos. Si el deixem continuar, tothom creurà en ell, vindran els romans i destruiran el nostre lloc sant i el nostre poble. Però un d'ells, Caifàs, que aquell any era el gran sacerdot, els digué: --Vosaltres no enteneu res.¿No us adoneu que val més que un sol home mori pel poble, i no pas que es perdi tot el poble? (Jn 11, 47-50) ... i de transgredir les lleis... ...Doncs jo us dic que aquí hi ha alguna cosa més gran que el temple. Si haguéssiu entès què vol dir allò de: El que jo vull és amor, i no sacrificis , no hauríeu condemnat uns homes que no tenen culpa. Perquè el Fill de l'home és senyor del dissabte. (Mt 12, 6-8) ... fent el paral·lelisme entre la cançó i l'evangeli podem dir que Jesús mateix és aquest espai d'alliberament on es brinda i celebra la Vida... El lladre només ve per robar, matar i fer destrossa; jo he vingut perquè les ovelles tinguin vida, i en tinguin a desdir. (Jn 10, 10) ... els seguidors de Jesús i l'evangeli sabem que brindant amb Jesús brindem per la Vida, que guardant i actualitzant la seva vida en els nostres díes assolim la Llibertat: Jesús digué als jueus que havien cregut en ell: --Si us manteniu ferms en la meva paraula, realment sereu deixebles meus; coneixereu la veritat, i la veritat us farà lliures. (Jn 8, 32) Finalment recordem a Jesús com algú que va estar entre la frontera del vici i el cel, algú que no va restar en una puresa immaculada indiferent als "marginats i impurs", sinó que, més aviat... Llavors, quan els mestres de la Llei del grup dels fariseus veieren que Jesús menjava amb els pecadors i els publicans, digueren als deixebles: --Com és que menja amb els publicans i els pecadors? Jesús ho va sentir i els digué: --El metge, no el necessiten els qui estan bons, sinó els qui estan malalts. No he vingut a cridar els justos, sinó els pecadors. (Mc 2, 16-17)