Creant identitats

Estem vivim l'era de la immediatesa, dels referents digitals i de la interconnexió global, que ho revoluciona tot. Aquests tres factors són els que condicionen avui en dia les vides dels joves entre 12 i 18 anys a Barcelona. Així ho mostra l'estudi Joves, Religions, Influencers i Tecnologia a Barcelona, que ha realitzat l'Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.

Aquest estudi té l'objectiu d'investigar la influència i el consum de la religió digital per part dels joves adolescents. Ens interessa veure i identificar la manera en què la gent jove a la ciutat comtal participa en fòrums i webs religiosos, així també com descobrir les apps, eines i jocs religiosos que més utilitzen. Durant el transcurs de la investigació s'ha fet especial èmfasi en conèixer els perfils relacionats amb la religió que segueixen per tal de detectar qui són els "influencers" religiosos per als adolescents i joves de la ciutat.

És curiós, com a mesura que s'analitzen els resultats de l'estudi, surt a la llum la gran quantitat d'adolescents que a través de les xarxes socials, troben els seus referents. El que em porta a pensar, quina gran responsabilitat ser influencer en el S. XXI. Els joves decideixen configurar part de la seva identitat a partir dels influencers que estan al seu abast a través d'un senzill clic, a seguir a Instagram.

El món evoluciona i amb ell la manera de relacionar-nos i anar creant la nostra identitat. Les noves generacions estan desenvolupant com a font principal de relació, l'ús de les xarxes socials. D'aquesta manera incorporant en la seva quotidianitat tot el que implica relacionar-se a través d'aquestes. Les relacions evolucionen i el contingut d'aquesta interacció també ho fa.

Una cosa tinc per segur, hi ha moltes oportunitats per poder treballar i donar eines a la joventut de Barcelona i del món.