No es pot viure sense cor

Penso que la meitat de la Catequesi ja se’ns en va amb la narració una mica detallada de la Paràbola. Convé que els nens sàpiguen per què se’n va de casa del seu pare; on va; què li passa; com reacciona; com s’ha quedat el pare. I no estaria gens malament que la imatge de cuidant
porcs esdevingui com un símbol de la deshumanització (sofriment físic i moral).

També es bo que sàpiguen que el motiu de tornar a casa és que té gana i està en perill de morir com una persona ben infeliç. I SE’N RECORDA DEL PARE. Explotar aquest record...

I ara ve el diàleg a propòsit del dibuix.
- què veieu d’estrany en aquest dibuix?
- es pot viure sense cor?
- diguem, amb altres paraules “viure sense cor”.
- coneixes gent que viu infeliç, perquè ningú els estima?

I ara ve el protagonisme del Pare:
- explotar, com diu Lluc, que venia corrents...
- que cada dia esperava que tornaria
- quin gest fa el pare? Què vol dir?
- i per últim: l’aplicació a la figura del Pare del Cel